4 ianuarie 2018

Vinuri portugheze : Grous


Va plac vinurile tari si aromate? Ati incercat vinurile portugheze? Dupa cum am mai spus eu am devenit pasionata de vinuri -in special vinuri bune si am avut ocazia sa degust diverse soiuri  si marci ,mai ales portugheze. Va marturisesc ca pentru mine vinurile portugheze sunt cele mai bune.

Recent am acompaniat un minunat pranz pe baza de carne de miel cu acest vin: Grous .Acesta face parte din acele vinuri accesibile la pret si totodata foarte bune. Un buchet de arome care te face sa savurezi cat mai mult din acest vin -cu atat mai mult cu cat ai parte si de o companie pe masura.

Podgoriile Grous


Li se spune aici Herdades dos Grous si se afla in inima regiunii Alentejo-o regiune de unde vin cele mai bune vinuri, clima mediteraneana,calda si secetoasa favorizand cultivarea celor mai bune tipuri de struguri.Locul ofera cazare la o ferma organica celor care doresc sa se refugieze de civilizatia cotidiana, sa se plimbe in natura sau sa calareasca. Aici sunt create vinurile lor excelente care au primit diverse premii de-a lungul anilor. 


Grous 2013

Vin de masa  rosu facut din soiurile de struguri Aragonez,Alicante, Boschet, Touriga Nacional si Syrah-un buchet  de arome formidabile .E un vin destul de puternic alcoolizat-14% si se sugereaza a fi servit alaturi de carne si branzeturi cu gust puternic la o temperatura de 14-16 grade.Eu personal l-am servit ultima data alaturi de carne de miel si cu branza Camembert-o combinatie mai mult decat reusita.

 Pretul e destul de accesibil- in jur de 10 euro . Rezerva ajunge undeva la 27 euro sticla.

Vinurile din regiunea Alentejo merita incercate -si   va recomand sa incepeti cu un Grous.
Cand cumparati un vin portughez veti vedea intotdeauna pe eticheta si regiunea din care vine (Tejo, Dão, Douro, Alentejo, etc) iar in functie de caracteristicile climaterice gusturile sunt atat de diferite, de aromatizate sau aspre-o adevarata placere in a descoperi difernete si similaritati. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu