21 iunie 2017

Iepure cu vin rosu si rozmarin

In ultimii ani am descoperit carnea de iepure si am invatat sa o gatesc corect astfel incat sa ii pun i valoare calitatile. E o carne usoara si sanatoasa si ideal e sa o gatiti cu tocanita. Nu uitati ca si combinatia de condimente e foarte importanta-poate fi un esec sau poate iesi un deliciu. Reteta asta e deosebit de aromata-am utilizat rozmarin si chimin.


Ingrediente:

  • 1 iepure
  • ulei de masline
  • 3 cani cu vin rosu sec
  • 4-5 caatei de usturoi
  • sare, piper,rozmarin proaspat, foaie de dafin
  • putin chimin in pudra
  • putin ienibahar
  • 2-3 cuisoare
  • boia de ardei iute (1 lingura)
  • pasta de ardei kapia (1 lingura)
  • pasta de rosii (3 linguri)
  • 1 ceapa mare
  • o bucatica carnat afumat
  • 1/2  cutie rosii in conserva
  • 2 cani supa de pui
Mod de preparare:
1. Eu am cumparat iepurele de la supermarket intreg (sincer nu imi place prea mult sa il vad asa ). Aveti aici poza cu prima mea intalnire cu Mr Bunny :) in urma cu cativa ani.

2. Dupa ce facem cunostinta cu el il transam in bucati potrivite, il spalam, uscam cu prosoape absorbante  si intr-un vas mare il punem la marinat: punem sare, piper alb macinat, foi de dafin, putin chimen macinat si 2-3 cuisoare, ienibahar (foarte putin), usturoiul tocat fin sau doar zdrobit, putin sos tabasco daca va place mai iute si rosmarin verde proaspat (nu foarte mult deoarece are gust puternic). Toate in cantitati rezonabile-nu uitati ca prea multe condimente pot strica gustul mancarii. Si la urma turnam vinul rosu sec. Acoperim vasul cu capac si il dam la frigider peste noapte. Abia a doua zi il gatim.


3. Tocam ceapa marunt si o punem in cratita la clait cu ulei de masline si usturoi tocat marunt. eu am tocat fin si putin rozmarin sa parfumez tocanita de ceapa. Tocam marunt si carnatul afumat (pe care il puteti inlocui si cu bacon)-le prajim putin pana se inmoaie si coloreaza ceapa apoi adaugam bucatile de carne scurse din marinata. Prajim putin pe toate partile si apoi turnam marinata peste carne lasand sa scada apoi vinul.

4. Punem pasta de rosii, rosiile din conserva tocate marunt , boiaua iute, pasta de ardei si la final turnam supa de pui. Lasam sa fiarba bine carnea, aduagand din cand in cand apa sa nu scada prea mult. Cand carnea se desprinde de pe os cu usurinta si e frageda e gata si stingem aragazul. Miroase demential.

5. Serviti cu ce va place: galuste de faina proaspete, cartofi piure sau taranesti, mazare scazuta, mamaliga, etc. Pofta mare si alegeti un vin rosu bun alaturi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu